top of page

נהג מרוצים ליום אחד: איך לעשות השוואת מחירים נכונה

השוואת מחירים של חבילות נהיגה בנהג מרוצים ליום אחד עלולה להיות משימה לא פשוטה - כל חברה מתמחרת את חבילות הנהיגה שלה בצורה שונה לחלוטין. לדוגמה, חברה א' מתמחרת חבילות לפי כמות מקצי נהיגה (מקצה אחד=7-10 דק' של נהיגה על המסלול בפועל) בעוד חברה ב' מתמחרת בכלל לפי כמות סיבובים על המסלול (סיבוב = הקפה בודדת, בדרך כלל במקצה אחד נוהגים 4-6 הקפות).


אם זה לא מספיק, יש חברות שמתמחרות חבילות לפי זמן פעילות כולל, דבר שמאוד מקשה על השוואת מחירים כי פשוט אין אפשרות לדעת כמה זמן נהיגה יש בפועל וכמה זמן מושקע בהסברים ובהפסקות.


אז איך בכל זאת להשוות מחירים ולבחור בחבילה הטובה והמשתלמת ביותר? המשיכו לקרוא!


לחפש שקיפות ומידע כבר באתרים

ההמלצה שלנו במקרה הזה היא פשוט לחפש כמה שיותר שקיפות מצד החברות השונות עוד בשלב השיטוט באתרים השונים. חברה שמפרסמת כמה שיותר מידע באתר שלה על כל חבילה וחבילה, מוכנה להתחייב על כמות מקצים או סיבובים ואפילו מספקת "תרגום" של החבילות לזמן פעילות כולל היא כנראה חברה שאין לה מה להסתיר וכנראה שלא מחפשת לחסוך על לקוחותיה או לעגל פינות.


5 הדברים שכדאי לחפש בזמן השוואת מחירים של נהג מרוצים ליום אחד

  • חבילות ברורות עם פירוט מסודר

  • התחייבות לכמות מקצים או סיבובים

  • זמן פעילות כולל

  • מה כלול בתוך החבילה

  • פעילות אישית או קבוצתית


סוגי חבילות נהיגה וההבדלים בחווית נהג מרוצים ליום אחד

מקצים, סיבובים, זמן נהיגה, ק"מ וכו' - הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן כדי שיהיה אפשר לבחור ולהשוות בקלות.


חבילות לפי מקצי נהיגה

כנראה הדרך הנפוצה ביותר שחברות מתמחרות חבילות נהיגה בנהג מרוצים ליום אחד. במקרה של תמחור לפי מקצי נהיגה, מומלץ לשאול ולבדוק מה אורך כל מקצה - כל דקת נהיגה על מסלול המרוצים היא יקרה מאוד, גם לחברה וגם כמובן ללקוחות.


אורך כל מקצה אמור להיות 6 דקות של נהיגה רצופה על מסלול המרוצים ומעלה, כדאי לוודא שהחברה שבחרתם מתחייבת לכך כדי לא להתאכזב ממקצים קצרים מדי.


חבילות לפי סיבובי נהיגה או הקפות דרך נוספת שבה חברות מתמחרות חבילות נהיגה בנהג מרוצים ליום אחד. במקרה הזה, כדאי ומומלץ לבדוק האם החברה סופרת סיבובים בפועל או רק "משערת" את כמות הסיבובים. גם פה, עלות כל סיבוב על המסלול היא יקרה לחברה (וללקוחות) ולכן כדאי לוודא שאכן הסיבובים נספרים בפועל ולא משוערים בלבד.

בדרך כלל, 4-6 סיבובי נהיגה = מקצה נהיגה שלם של 6-8 דקות נהיגה.


חבילות לפי מספר קילומטרים

יצא לנו לפגוש גם חברות שמתמחרות חבילות נהג מרוצים ליום אחד לפי כמות ק"מ על המסלול אך מדובר במקרה נדיר. במקרה של חישוב לפי ק"מ כדאי לנסות לתרגם את הק"מ לכמות סיבובים כדי לחשב בכמה סיבובי נהיגה מדובר וכך להשוות בין חבילות שונות בצורה יותר נכונה ומדויקת.

לדוגמה, סיבוב שלם במסלול מרוצים ערד הוא כ-1.4 ק"מ, במסלול מרוצים פצאל הוא כ-2.1 ק"מ ובמסלול מרוצים באר שבע כ-2 ק"מ כך שניתן לתרגם את כמות הק"מ לסיבובי נהיגה בקלות יחסית.


חבילות לפי זמן כולל

לצערנו, מדובר בדרך מקובלת בתחום נהיגת המרוצים והכי פחות שקופה עבור הלקוחות. במקרה של זמן נהיגה כולל אי אפשר לדעת כמה ק"מ, סיבובי נהיגה או מקצי נהיגה יש בחבילה הנרכשת ולכן כדאי מאוד לברר זאת מול החברה ולבקש התחייבות לכמות הנהיגה בפועל.


לדוגמא, חברה יכולה להצהיר על זמן פעילות כולל של 4 שעות, אך בפועל, בגלל שמדובר בפעילות קבוצתית ולא אישית, שכוללת הפסקות רבות, הסברים ארוכים וזמני המתנה שונים, זמן הנהיגה בפועל יכול להיות קצר מאוד ולא משתלם בכלל.




bottom of page