top of page

נהג מרוצים ליום אחד: למה חשוב לבחור במסלול מרוצים מקצועי

בישראל קיימים 3 מסלולי מרוצים בלבד: מסלול מרוצים ערד, מסלול מרוצים באר שבע (מוטורסיטי) ומסלול מרוצים פצאל - מדובר במסלולי מרוצים רשמיים, חוקיים ומסודרים שנבנו בהשקעה כספית אדירה כפי לאפשר מרוצי מכוניות, חוויות נהיגה ספורטיבית כמו נהג מרוצים ליום אחד וכמובן קורסי נהיגת מרוצים מקצועיים ממש כמו שרואים בחו"ל.


איך לדעת אם מדובר במסלול מרוצים מסודר?

קודם כל, בואו נבהיר משהו לגבי מסלולי המרוצים בארץ: מדובר במסלולי מרוצים מקצועיים שמזכירים מאוד מסלולי מרוצים בחו"ל (אם כי קטנים יותר). זה הדבר האמיתי, לא מגרש חנייה, לא מנחת מטוסים לשעבר ולא משהו מאולתר.


בבחירת מסלול מרוצים לפעילות כמו חווית נהיגה ספורטיבית, נהג מרוצים ליום אחד או קורס נהיגת מרוצים חשוב לוודא שאכן הפעילות מתקיימת באחד משלושת מסלולי המרוצים הבאים: מסלול מרוצים ערד, מסלול מרוצים מוטורסיטי (באר שבע) או מסלול מרוצים פצאל - פעילות של נהג מרוצים ליום אחד או קורס נהיגת מרוצים שלא מתקיימת באחד מהמסלולים האלה כנראה מתקיימת במקום מאולתר, לא חוקי, לא בטיחותי ולא מסודר (או אולי אפילו, חלילה, בכביש ציבורי...כן, יש גם מקרים כאלה, לצערנו).



למה כל כך חשוב לבחור במסלול מרוצים רשמי ומסודר לחבילת נהג מרוצים ליום אחד?

פעילות של נהג מרוצים ליום אחד או חווית נהיגה ספורטיבית חייבת להתקיים במסלול מרוצים מסודר - כל המטרה בחוויה או פעילות כזו היא לנהוג מהר (וכמה שיותר!), לחוות את יכולות הרכב וללמוד איך למתוח את יכולות הרכב והנהג או הנהגת לקצה.


מדובר בפעילות מאוד מהנה וייחודית מאוד וכנראה שמיותר לציין שהיא אפשרית רק במסלול מרוצים מסודר ולא בכביש ציבורי. מסלול מרוצים הוא מקום שמיועד לנהיגת מרוצים גם מבחינת בטיחות - הוא תוכנן מלכתחילה מתוך חשיבה על מקרי קיצון במקרה של טעות במהירות גבוהה, כמו החלקה לא צפויה או איבוד שליטה ברכב.

בניגוד לכביש ציבורי או מקום מאולתר, סביב מסלולי מרוצים רשמיים קיימת גדר היקפית שמטרתה למנוע מאנשים, רכבים (שאינם קשורים לפעילות) וחיות משוטטות להיכנס לתוך המסלול בזמן שרכבי מרוץ נוסעים בו במהירות גבוהה. בנוסף, במסלולי מרוצים אין תנועה נגדית כמו בכביש ציבורי, הולכי רגל, עמודים וכו', אלא "שטחי מילוט" מיוחדים, שמיועדים להוריד את מהירות הרכב ולעצור אותו במקרה של איבוד שליטה או החלקה קיצונית. ​


bottom of page